Wednesday, May 27, 2009

aku yang masih keliru.....

menangisku lebih indah dr senyumku
jalanku lebih laju dr lariku....
terasa sepi lebih indah dari riuh rendah...
terasa rintik lebih nyaman dr angin beku
terasa gelap lebih cerah dari terang
terasa malam lebih indah dari siang
terasa tidurku lebih aman dari jagaku....

itulah perasaan aku pada kala ini...pada saat ini....seolah olah aku hampir rebah menyembah bumi...
aku terfikir fikir...dimana silapnya...aku tercari cari apakah puncanya...aku tertunggu tunggu dimanakah pengakhirannya.....
aku tahu aku bukanlah manusia sempurna...tp aku cukup sempurna kalau dibandingkan dgn pihak2 tertentu yg tidak punya nasib seperti aku.....
aku xtau kenapa...pagi ini..hati aku tersentuh sekali....tersntuh terhadap benda2 yg kalau difikirkan xlogik diakal
aku bertanya pada diri...kenapa aku?..kenapa aku??
hurm...aku punya cita2...aku punya hidup..tp kenapa..kenapa?
aku rasa sedih kepada perkara yg bukan hak aku....aku terluka kepada perkara2 yang bukan milik aku....aku sedih kerana aku jadi begini....
kenapa perlu ada perasaan ini dalam idop aku?
aku cuba melawan...aku cuba merubah
aku cuba berlari sejauh mungkin...tp setiap kali ada saja hati yang perlu terluka...
aku perlukan diri aku
aku perlukan diri aku
aku penat melakonkan watak yang bukan aku...
tp sampai sekarang...aku bgitu hebat melakonkan watak aku yang aku sendiri xpasti...
aku ingin menyerah...aku ingin saja hentikan senyuman palsu ini..
tapi aku xsanggup kehilangan lagi...
ujan rintik arini jadi saksi ....kesedihan aku...
aku tahu...ini bukan idop aku...
aku tahu...masanya akan tiba...
aku tahu...aku bisa melakukannya...
tp aku sedih
aku sedih sebb aku xtahu kenapa
kenapa aku jadi aku sekarang ni..
hurm
mungkin aku terlampau mengikut perasaan ...
tp aku nak hidup yang normal..
hurm...
hidup yg normal...
ok la...klu ikutkan ati...byk lagi yg nak tulis dan diluahkan...
tp xpe..pendam kan aje...supaya hati semua org tidak terluka...
adios.....

0 comments: