Tuesday, January 31, 2012

loosing with jilian..*berlatar belakangkan lagu najwa latif yg duduk2 tu~

hey ya...

wats up yaw?

heheh...tiba2 nak update kan mlm ni...
iyup xtido lg...sbb apa? sbb kami keja..ha ah..keja..keja shif malam...

*petikan gitar oleh najwa latif......(aku goyangkan kepala tanda feel)

ok..tngk tajuk tu? tngk x? haaaaa..pernah tngk x korang realiti tv ni?
aku tngk..sbb umah aku ada astro...beyond lg~(* minta kentot bertalu talu ni nampaknya~)

so kepada sapa2 yg xpernah tngk lg..meyh kau nak kasi latarbelakang pasal realiti tv ni okeyh? please read yaw...kalau x read...ai tears u to the picesssssss~


realiti pasal jilian *jurulatih dlm bigest looser tu...pergi stay ngan family yg mengalami masalah obesiti...

so jilian kena dok sn selama seminggu..training diorg ni ...
sepanjang seminggu tu..jilian kena latih diorg..n korek rahsia n beri kekuatan n semangat kat diorg...
then after a week jilian kena balik...after 2 month baru dia dtng balik n tngk perubahan keluarga tu..


ok ada faham? * kalau faham bagusla..sbb aku sendiri xfaham apa aku cuba smpaikan...

so td masa dok sorang2 kat umah..aku tngk cita ni...

kalau korang la kan..tngk crita yg bleh turunkan lemak ni..yg tuk kuruskan badan ni..apa reaksi korang ye? mesti la syok n xcited kan? dpt tngk diorg kena dera seksa2 senaman joging semua tu kan?* lari2 atas trade mail pastu jatuh tersungkur....mcm cmpedak jatuh ~


tp aku lain..arini aku tngk cita tu...bukan lemak berkurang..tp air mata jatuh berjujuran xhenti2...

ha kau mampu? mampu tngk cerita senaman2..tp kau beriya riya nanges teresak esak..smpai sesak napasuolssssssss~

hahah..aku pun pelik...myb sbb pasall kekeluargaan kot...pasal ayah yg terlalu kuat bekerja tuk cr duit...nak bg kat family..tanpa memikirkan hal lain..kerana dia beranggapan hanya duit mampu membahagiakan kelaurganya...bapa yg dr kecil diasuh unuk pendam semua perasaan sehingga skang mempengaruhi anak2 dia pulak ...if ada masalah..pendam ja...jgn luah...
so time jilian dtng..ayah dia xleyh join excercise sbb baru operate jantung untuk kali ke...11..ye ke sebelashhhhhhhhh*bunyik mcm saleh yakob~
dia agak stress sbb tngk isteri n anak2 dia kena dera ngan jilian..heheh


"banyak kesilapan yang telah aku lakukan pada masa dulu, tapi aku xmampu membaikinya dengan kembali ke masa silam....aku kena membaikinya mulai sekarang"


mak dia plak...jenis xdpt terima pujian org..so..dia akan mengelak melakukan sesuatu yg membuatkan diri dia dipuji..ha..faham x? so dia jenis akan rendah diri if org puji dia..sbb dia rasa dia xlayak dipuji~,..


anak dia..anak dia ni umur 14 tahun..tp keadaan fizikal mcm umur 34..sellau kena buli kat skolah...diorg keluarga bersaiz gergasi..so background baapk dia pemain football/rugby...tp dia xsuka..dia rasa dia dah mcm mengecewakan bapak dia. sbb dia xsuka main rugby tu...haaha..tp takut nak bgtau kat bapak dia..so dia stress...


hahaha..apa aku cerita ni? korang kena tngk la aku rasa..sbb korang yg bc blog aku ni semua byk lemak...hahaha..nak kena kasi azan kat telinga tu baru nak kurus kot kan? hahahaha


so ada bykla pengajaran yg dpt dlm realiti ni..sbb selain dr keadaan fizikal yg semakin sihat...hubungan kekeluargaan jg semakin ok..and...keyakinan diri semakin bertambah...


"kalau anda xmemuji diri anda sendiri....agak2 siapa lg ye nak puji?"


so smpai sini saja na...nnti kalau rajin..aku update lg...almaklumlah tenet free...hew hew hew hew hew...


ok see ya.....

3 comments:

Ania said...

Blognya keren cara tulisannya bagus! Apa Anda mau mengembangkan dan mempromosikan blognya lagi? Kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya. Kami tidak terhapus filenya dengan waktu batas. Coba servis kami tanpa registrasi:)

Ania said...

Blognya keren! Apa Anda mau mengembangkan dan mempromosikan blognya lagi? Kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya. Kami tidak terhapus filenya dengan waktu batas. Coba servis kami tanpa registrasi:)

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI