Sunday, December 5, 2010

rapuh ....lagi rapuh dari kaca~

kau tau...hati aku rapuh..

lagi rapuh dari bnda yang paling rapuh yg pernah wujud kat dunia ni...

nah kau amik benda paling lembut sekali dekat alam ni..
kau gores..kau calarkan...

mmg...mmg akan ada kesan..mmg akan ada parut..silap2 sekali sentuhan saja...
habis berkecai..

aku tau..aku xkuat..
aku tahu...aku xmampu...

aku cuba lawan..lawan segagah mungkin...
lawan biarpun aku tahu..aku akan tewas...

aku cuba jaga hati aku..sebaik mungkin..
sbb hanya aku tahu..serapuh mana hati aku..

kalau bukan macam ni..macam tu aku jaga..
aku jaga sungguh sungguh..sbb apa..

sekali saja salah..hati aku rapuh jatuh berkecai..




aku bukan la kuat seperti mata melihat..
senyum aku? senyum aku hanyalah sandiwara..

aku patut berterima kasih kepada lesung pipitku ...
yang pandai memainkan peranan..

rapuh..rapuh btol hati aku..hinggakan..sekali sentuhan...berkecai..bukan setakat berkecai
tp sekali air jernih mengali laju..

aku banyak perasaan...tp tiada sapa yang mahu sedikit perasaan itu..
hati aku rapuh..serapuh rapuhnya...

tolong jangan ada yang mencuba..
hati aku rapuh..

aku ulang...hati aku rapuh....




0 comments: