Monday, January 24, 2011

ayok..feskum 2010 kecoh kecoh...rampaian asli punya hal!

leyh x aku baru nak tngk balik video2 peserta tarian asli feskum 2010 kat youtube?

hahah..dah lama kot feskum tu..tahun lepas lg..hahaha..tp aku baru tngk..

perkh..skali tngk..mak aih..byk gila komen..kutuk mengutuk..haish..

apa la kan nak jadi?

hurm..semuanya sbb..universiti yang dijangka menang..xmenang..huhuh

adoi..tp xkata jgk..aku sendiri pun terkejut jgk dgn keputusan mlm tu.hehhe

ok tuk pengetahuan korang..aku salah seorang peserta tarian asli..aku wakil u aku..unimap( serius xde langsung kot video kami nari..u lain ada je..unimap je xde kat youtube...sedih kot..xkan la xde sapa rakam kan?? teruk ek kami nari? heheheh)

time malam umum pemenang tu kan..bila dia umum bronze medal dpt kat usim..kami dah mcm berbungan bunga dah..sbb xsangka usim leyh menang...yela..usim xbrapa femes lg dlm tarian..maksudnye..dok dlm senarai ciaki punya grup skali unimap la..

tp bila usim diumumkan dpt no3 ..kami mcm tersenyum..yela mn tau ada harapan..selalu nak rasa mcm ni bukan senang..selalu mcm dah tau..mesti dpt kat u yg hebat tu la..upm um uitm ukm...mmg hebat diorg..

tp mlm tu mcm bg sedikit sinar la org kata..huhu..tp bila dia umum silver dpt kat uum..semua dewan mcm dah pelik..huhuh..aku xtau la..sbb aku xtngk uum nye tarian..huhu
usim pun xtngk..td kat utube baru tngk..

pastu gold dpt kat ukm..aku terdiam la..sbb dlm list aku..aku targer..upm uitm ngan um akan ada tempat mlm tu..paling tdak pun..upsi..huhu..skali mmg terkejut la..senarai aku xde pun dlm list result kan..hurm..

byk spekulasi org buat..kata juri tipu la..tuan rumah tipu la..mcm2 la..huhu..
nampak sngt yg menang tu xlayak bg sesetengah org..

aku pun rasa mcm pelik..sbb aku mmg kagum dgn persembahan uitm...upm um n upsi..xberkelip kot tngk..tp tula..xtau apa punca diorg xdpt tempat..

aku sbg wakil tuan rumah pun terkejut..huhu..xtau nak ckap ap.

tp mlm tu..1st time bila rasa ada harapan nak menang..

huhu..selalu tau u lain yg cikai2 ni mmg xde harapan la nak menang if ada uitm upm um n upsi..huhu..tp mlm tu sngt2 mcm ada harapan

walaupun xmenang..tp ok la kan..u cikai2 dlm bidang tarian dpt tempat jgk..huhu..

maksud cikai kat sini..bukan la apa..maksud aku dr segi pengalaman dlm pertandingan tu ..huhu

aku jgk ralat sbb u yg hebat2 tu xmenang..konpius pun ada..hurm

aku pun xtau nak komen mcm mn..tp gigih gak komen pg2 ni..heheh

ntah la nak ckap

ok la..smpai sini dulu..nnti aku update lg ye pasal feskum ye..kot kot ada kontrolbenci punya situasi lg kan..heheh

sokseksoksek: masa tengah2 ready nak buat tarian opening ngan u u lain kan..tiba2 ada sorang jurulatih sebuah u ni dtng ke anak murid dia sebelah aku..siap bisik2..masalahnye aku terdengar biji butir dia punya bisikan tu..."okeyh..ready2 ek jgn pg mn2..nnti kumpul 1 tempat..kita dpt pingat/hadiah mlm ni"...tersentap jgk aku..aiks? dah tau ek result? sedangkan time tu event xstart lg pun kan? hurm..kepelikan disitu ye...mcm mn leyh tau ek? ke mmg dah tau dah result?

aku biar je la..huhu..byk spekulasi pasal result..jurulatih kami pun terkejut dgn senarai pemenang..tp..aku terfikir..wajarkah penari2 yg menang mlm tu dipersalahkan?

kita just menari je kot..ikut je apa jurulatih ajar..yg kita tau nak buat yg terbaik..tp bila jadi mcm ni..nape penari yg dipersalahkan? diperlekehkan? bukan kita yang tulis markah pun..kita just menari..sbb tu yg kita mahu..

tp pelik bila baca komen..yg ada kutuk2 penari tu..penari ni la..haish..xfaham btol aku..kalau nak marah..marah juri..sbb diorg yg bg markah..kita menari je..xadil la nak kutuk2 if tarian xcantik..menari mcm sekolah menengah la..posture huduh la..haish

tau la kamu tu penari hebat..tp xperlu la nak kutuk2 u lain..hurmm..bg aku..tu xadil la kan..kalau nak kutuk2 tarian org lain..

huhuh..bg la cadangan yg membina..haish..xfaham tol aku..cuba la bertimbang rasa sket..huhu
ntah la..malas nak ckap..( dah 2x malas ckap..tp gegeh taip lagi..)..ok la..ngantok..bye bye

2 comments:

Hizami Li said...

hehe.
tak tahu nak cakap ape.
aku tak pernah menari.
tapi dorang2 yg masok menari ni, mesti dah byk pengalaman.
so, dorang mesti tahu siapa yg hebat kan?
XD

ohHH! LuGhohhhh~ said...

yup..sngt terkejut..

yela kan..keputusan xdijangka..and kita pun xtau juri nak mcm mn mlm tu kan..

ada yang kata u u hebat ni terlebih masa..
kalau terlebih masa automatik disqualify..tp still ad ajgk dpt hadiah sampingan..pelik btol..

huhuhu..

pelik2..so boria mcm mn?